Princípy učenia podľa neurovedy
vzdelávanie priamo v praxi a v manažérskom živote
Spoznajt najnovšie výskumy neurovedy a fungovania ľudského mozgu a v manažérskej praxi: prejdite do špecializovanej časti - SMART Brain - rozvoj mozgu
BENEFITY
Princípy učenia podľa neurovedy
spoznáte čo potrebuje vedieť úspešný líder a manažér o procese učenia
zistíte ako vplýva evolúcia mozgu na proces učenia
ako dokážete využiť neuroplasticitu a dosiahnuť efektívne učenie
naučíte sa vytvoriť správne podmienky a predpoklady učenia
zistíte ako funguje kontextové učenie priamo v manažérskej praxi
naučíte sa ako reaguje mozog na sociálne učenie a ako sa mení jeho neuro-hornonálna aktivita
pochopíte prečo firemné vzdelávanie často funguje štýlom „spray and pray"
Motto: Učím sa lebo žijem - žijem kvalitnejšie keď sa učím...
Ciele a obsah workshopu
Princípy učenia podľa neurovedy
vzdelávanie priamo v praxi a v manažérskom živote - "must have" úspešného manažéra a lídra
1. Neuroplasticita a učenie
spôsob myslenia, konania a cítenia závisia od stavu nášho mozgu - kľúčová úloha manažéra a lídra
kompetitívna neuroplasticita a manažérske zručnosti
prečo a kedy škodlivé zvyky - závislosti v manažérskom fungovaní
ako získava mozog nové a užitočné schopnosti
2. Aktívne zmeny mozgu a učenie
mozog sa neustále mení - čo to znamená pre proces učenia
skúsenosti a zážitky menia mozog - ako túto schopnosť mozgu využíva učenie
vedomé a cielené stimuly podporujú výsledky učenia
externé podnety prostredia menia štruktúru mozgu
3. Kódovanie do pamäti
ako a kedy prebieha automatické spracovanie
ako dokážeme podporiť vedomé spracovanie
premena externých vnemov na elektrické signály - biologické predpoklady učenia
pravidlá procesu kódovania - učenie v súlade s potrebami mozgu
podmienky procesu kódovania - vytvorenie vhodných podmienok pre učenie a podpora podmienok učenia
4. Učenie a stres
úrovne stresu a vplyv toxického stresu na funkciu pamäti a proces učenia
kvalita neurónovej siete a existujúce spojenie medzi amygdalou a neocortexom - naše schopnosti zvládať stres a učenie
stres a kvalita mozgových štruktúr - čo to znamená pre manažérov a lídrov
5. Učenie a fyzická aktivita
kedy nstáva aktivácia mozgovej činnosti
ako vzniká podporujúca kombinácia fyzickej aktivity a mozgovej činnosti
dokážeme cielene podporovať obnovu mozgových buniek
6. Fázy učenia
vedomá a nevedomá nekompetentnosť
vedomá a nevedomá kompetentnosť
podvedomé a vedomé reakcie
7. Fixed mindset - growth mindset
fixné nastavenie myslenia - čo ho vytvára a ako ho začať postupne meniť
rozvojové nastavenie myslenia - spontánna reakcia mozgu na nové podnety a čo to znamená pre proces manažérskeho vzdelávania
dôležitosť IQ a EQ v procese učenia
8. Dopamín a učenie
aktivácia tvorby dopamínu vlastnou aktivitou
prirodzené zdroje dopamínu
kedy vzniká závislosť na dopamíne a riziko škodlivých závislostí
sociálne učenie a dlhodobá pamäť
Ako funguje ľudský mozog a vzdelávanie podľa neurovedy
ďalšie videá a informácie nájdete v časti Ako funguje ľudský mozog - kliknite sem
COMM-PASS portfólio - manažérske vzdelávanie
workshopy, tréningy, poradenstvo
COMM-PASS modulové workshopy
manažérske vzdelávanie, rozvoj a rast